O vánoční večírky není zájem, zaměstnanci chtějí peníze

hr

O vánoční večírky není zájem, zaměstnanci chtějí peníze

I když valná většina zaměstnavatelů z výrobního sektoru organizuje pro své zaměstnance vánoční večírek, jde o benefit, o který lidé prakticky nestojí. Dle nejnovějšího průzkumu personální agentury Grafton Recruitment patří ve výrobě k nejžádanějším benefitům 13. a 14. plat, příspěvek na bydlení a dny placeného zdravotního volna. I mezi dělnickými profesemi pak roste zájem o jazykové vzdělávání. Do průzkumu personální agentury Grafton Recruitment se zapojily čtyři stovky respondentů z celé ČR.

Finance představovaly a nadále představují jedno z nejdůležitějších kritérií, na základě nichž se lidé rozhodují o přijetí pracovní nabídky. Není tedy divu, že vánoční prémie anebo 13. a 14. plat patří k nejžádanějším benefitům,“ říká Jitka Součková, marketingová manažerka Grafton Recruitment s tím, že tento benefit by si přálo mít téměř 90 % respondentů průzkumu, jen necelých 60 % jej však skutečně má.

Správně nastavené odměňování formou nefinančních benefitů přitom patří k velmi důležitým nástrojům na udržení loajality zaměstnanců i přilákání nových pracovníků. „Jak je vidět na výsledcích průzkumu, dříve běžné benefity již zaměstnance nezajímají. Například občerstvení na pracovišti již považují za samozřejmost a jejich zájem silně opadá i v případě vánočních večírků a dárků od zaměstnavatele či příspěvků na kulturní a sportovní. Jde přitom o benefity, které nabízí většina firem.“

Zajímavé je, že mezi dělnickými profesemi se pomalu začínají prosazovat i benefity dříve běžně nabízené v kancelářském prostředí. Z průzkumu například vyplynulo, že mezi dělníky silně roste zájem o jazykové kurzy, nejrůznější formy firemního vzdělávání, vyhrazený čas na inovace anebo tzv. sick days, tedy krátkodobé placené zdravotní volno. Velmi žádaná je i firemní školka a nejrůznější formy flexibility práce (pružná pracovní doba, možnost nadpracovat si hodiny, maximálně dvojsměnný provoz).

Přes 80 % zaměstnanců z výrobního segmentu by od zaměstnavatele rádo dostávalo i příspěvky na dopravu a na bydlení. Dle Jitky Součkové je to z toho důvodu, že firmy dnes kvůli obřímu nedostatku pracovních sil hledají lidi napříč celou republikou, a dokonce i v zahraničí. Pro pracovníky, kteří se kvůli práci mají přestěhovat anebo do zaměstnání dojíždět z větší dálky, pak právě tento typ benefitů může být rozhodující při akceptaci pracovní nabídky. Bohužel jde zatím o benefity, kde poptávka uchazečů nejvíc převyšuje nabídku zaměstnavatelů. Stejná disproporce mezi poptávkou pracovníků a nabídkou firem panuje i v případě sick days, firemní školky a jazykového vzdělávání.

Průměrně dnes zaměstnancům v dělnických pozicích jejich zaměstnavatelé poskytují benefity v hodnotě 1000 Kč za rok. Jako ideální hodnotu však respondenti vnímají 3000 Kč,“ uvedla na závěr Jitka Součková.

Komentáře

hr

Nahoru

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close