Randstad Award: Nejatraktivnějším zaměstnavatelem roku Češi zvolili Microsoft

hr

Randstad Award: Nejatraktivnějším zaměstnavatelem roku Češi zvolili Microsoft

Nejatraktivnějším zaměstnavatelem na českém trhu se dle nedávného průzkumu personálně poradenské společnosti Randstad stala společnost Microsoft. Druhou a třetí příčku zaujaly společnosti Škoda Auto a Seznam.cz. Ocenění Randstad Award, o kterých rozhoduje v nezávislém průzkumu široká veřejnost, byla včera udělena na slavnostním gala večeru v Českém muzeu hudby v Praze.  

Ocenění Randstad Award pro nejatraktivnější zaměstnavatele v České republice se uděluje na základě výsledků z největšího celosvětového průzkumu zaměstnaneckých preferencí Randstad Employer Brand Research, který globálně probíhá již 17 let. Průzkum zkoumá atraktivitu největších zaměstnavatelů pro potenciální zaměstnance a dále to, co je pro zaměstnance důležité při výběru zaměstnavatele. V České republice se do průzkumu zapojilo téměř 7500 zaměstnanců, kteří hodnotili atraktivitu 150 největších českých zaměstnavatelů z privátního sektoru. Celkově je do průzkumu zapojeno 30 zemí a více než 175 000 respondentů.

„Kromě atraktivity respondenti firmy hodnotili z hlediska 10 základních atributů, které jsme definovali jako důležité v souvislosti se setrváním v zaměstnání nebo při hledání nové práce,“ uvedl Jacek Kowalak, generální ředitel společnosti Randstad, s tím, že k těmto atributům mimo jiné patří pověst zaměstnavatele, možnosti kariérního posunu, atraktivní plat a benefity, atmosféra na pracovišti či zajímavá náplň práce. V rámci průzkumu respondenti rovněž uváděli, pro kterou z firem by rádi pracovali a jak znají a vnímají značky jednotlivých zaměstnavatelů.

Kromě absolutních vítězů se v rámci Randstad Award oceňovali i nejatraktivnější zaměstnavatelé z oborů finanční služby a bankovnictví, podnikové služby, výroba a retail.

TOP 10 nejatraktivnějších zaměstnavatelů v ČR:

  1. Microsoft
  2. Škoda Auto
  3. cz
  4. IBM Global Services Delivery Center Czech Republic
  5. LEGO Production
  6. SAP Services
  7. Plzeňský Prazdroj
  8. Sellier&Bellot
  9. ČEZ
  10. Kofola

Vítěz z oboru finančních služeb a bankovnictví: ČSOB

Vítěz z oboru podnikových služeb: SAP Services

Vítěz z oboru výroby: LEGO Production

Vítěz z oboru retailu: IKEA

„Z průzkumu vyplynul jednoznačný závěr: firmy, které investují do firemní kultury a do svých lidí, si aktivně budují dobrou značku zaměstnavatele, a to jim na trhu práce dává výraznou výhodu. Z dostupných zdrojů* víme, že firmy s pozitivní pověstí dostávají dvakrát více žádostí o zaměstnání než firmy s pověstí negativní, které navíc mají až o 10 % vyšší náklady na zaměstnance. Pokud k tomu připočteme fakt, že téměř dvě třetiny kandidátů si před reakcí na pracovní inzerát vyhledávají informace o firmě na sociálních sítích, je zřejmé, jak důležitý vliv má značka zaměstnavatele na jeho atraktivitu pro potenciální zaměstnance. I když dnes v ČR vládne poměrně silný boj o zaměstnance a fluktuace roste, firmy z horních příček našeho žebříčku se o své lidi bát nemusí. Vítězům gratulujeme,“ uvedl na závěr Jacek Kowalak.

Komentáře

hr

Nahoru

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close