Rakouská společnost Wiesner-Hager se zabývá navrhováním a výrobou kancelářského zařízení již více než 150 let a kromě Rakouska působí také v Německu, Francii, Velké Británii, Holandsku a České republice. Česká republika má pro společnost Wiesner-Hager speciální význam a není náhodou, že vývoj nových řešení probíhá převážně zde. V oblasti kancelářských a pracovních prostor totiž Česko představuje nejprogresivnější kolébku inovací a kreativních řešení v rámci celé Evropy.
“Česká republika má velmi živou a rychle se rozvíjející start-upovou scénu, zdejší lidé jsou mistry improvizace,” vysvětluje tuto skutečnost Zdeněk Brisuda, ředitel české pobočky Wiesner-Hager. „Prostředí start-upů je ideálním inkubátorem nových nápadů, které se postupně šíří i do velkých zavedených firem. Mnohé z těchto nápadů se týkají právě podoby kancelářských prostor.”
K příkladům, které ilustrují nové pojetí pracovního prostředí, patří například coworkingové centrum Impact Hub a kancelářské prostory parfumerie Notino v Brně nebo také stovky showroomů Škoda Auto po celé Evropě. Právě dlouhodobá spolupráce s klíčovými klienty umožňuje společnosti Wiesner-Hager vyvíjet nadčasová a funkční řešení, která dokáží reflektovat individuální potřeby jednotlivých prostor.
Již od roku 1994 probíhá v České republice také výroba. Výrobní závod v Humpolci produkuje veškeré nábytkové čalounění pro německy mluvící země. Za rok vyrobí Wiesner-Hager asi 300 000 stolů a židlí, které patří k nejvyhledávanějším artiklům. Skládací a spojovací stoly Yuno či spojovatelné židle Nooi jsou příkladem řešení, jež nebylo předtím nabídnuto žádným jiným výrobcem.
Klíčovou specializací společnosti Wiesner-Hager je proměna klasických kanceláří v moderní kreativní prostory vhodné pro současný způsob práce. S loňskými tržbami 41 milionů eur, meziročním nárůstem 12 % (a nárůstem 30 % během posledních 3 let) se jedná o jednu z nejrychleji rostoucích společností v odvětví kancelářského nábytku. Firma vyvíjí inovativní řešení pracovního prostředí v kancelářích, hotelech, konferenčních centrech, zdravotnických i vzdělávacích zařízeních, to vše ve spolupráci s kancelářskými specialisty i interiérovými a produktovými designéry.
V souvislosti s kancelářskými prostory stále častěji zaznívá pojem ‚New Work‘. Digitalizace pracovní oblasti vyžaduje nové pojetí kancelářských prostor. Kancelářská práce opouští ukotvení na jednom místě a stává se mobilní, rigidní účelové prostředí ustupuje flexibilnímu designu dovolujícímu pružně přecházet od jedné aktivity k jiné. Tři základní složky práce – lidé, technologie a prostor – musí fungovat harmonicky a vyváženě, proto je třeba, aby kancelář nabízela vhodné místo k setkávání, nerušenému soustředění i relaxaci.
„S návrhy kanceláří v duchu New Work vytváříme prostředí poskytující netradiční rámec pro různorodé aktivity, přičemž kanceláře jsou navrženy jako pracovní i obývací prostory. Naše zkušenost ukazuje, že správným konceptem lze dlouhodobě udržovat motivaci zaměstnanců a tím pádem zvyšovat produktivitu,” shrnuje myšlenku Markus Wiesner, výkonný ředitel a majitel společnosti.