V Evropě nakupují online nejvíce mladí včetně Čechů. Vyplývá to z průzkumu přepravní společnosti DPD, ve kterém si nechala vyhodnotit nákupní chování evropských spotřebitelů za rok 2017. Mezi mladé od 18 do 34 let v Česku spadá i polovina těch nejaktivnějších online zákazníků.
Na e-shopech většinou nakupují módu. Loni si ji objednalo 57 % z nich. Své evropské vrstevníky tak překonali o 3 %. Oproti zbytku české populace také častěji nakupují na zahraničních e-shopech. Ze zahraničí generaci mezi 18 a 34 lety putovalo 14,5 % zboží.
V naprosté většině případů šlo o produkty, které se v tuzemsku obtížně shánějí. Jako důvod nákupu na zahraničních e-shopech to označilo 70 % respondentů mezi 18 a 34 lety. V nakupování na zahraničních e-shopech nicméně zaostávají za Evropany stejné věkové kategorie (22,1 %) i celkové evropské populace (19,2 %).
„Ukázalo se, že zejména v nakupování na zahraničních e-shopech Češi představují jak pro obchodníky, tak pro přepravní společnosti velký tržní potenciál. Z průzkumu vyšlo najevo, že e-commerce podporuje širší nabídka dopravních služeb, jako je doručení zboží v určitý čas anebo na určité místo. Právě generace od 18 do 34 let speciální služby ráda využívá. V DPD jim budeme vycházet i nadále vstříc a snažit se, aby právě skvělá přeprava motivovala k online nakupování i zbytek populace,” vysvětluje Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.
Lidé mezi 18 a 34 lety k online nakupování používali nejčastěji přenosné počítače a chytré mobilní telefony. Nákup pomocí laptopů v roce uskutečnilo 80 % z nich, skrz smartphone pak 53 %. Pokud zahrneme i tablety a stolní počítače, mladí k nakupování na e-shopech využívají bezmála dvě zařízení (1,9).