Nově vznikající mezinárodní IT Hub v Praze vyvíjí umělou inteligenci pro urychlení náboru

Na pražské Pankráci od letošního listopadu vyrůstá Adecco EMEA IT Hub, pracoviště vyvíjející zejména náborové aplikace na principu umělé inteligence pro všechny společnosti koncernu The Adecco Group v zemích Evropy, Afriky a Blízkého východu. Konkrétně se jedná o dceřiné personální agentury jako Adecco, Adia, Badenoch & Clark, Lee Hecht Harrison, Modis, Pontoon, Spring Professional či Yoss. Na světě existují jen dva další podobné regionální IT Huby skupiny, a to v Mexico City a Kuala Lumpur. Součástí pražského IT Hubu je i centrum pro kybernetickou bezpečnost, které zajišťuje ochranu The Addeco Group proti počítačové kriminalitě po celém světě. Aktuálně zde pracuje již 30 IT specialistů a nábor má pokračovat až do konce roku 2019. Cílem je 120 odborníků, z toho zhruba polovina Čechů.

Ústředním zaměřením IT Hubu je automatizace náborového procesu díky integraci prvků umělé inteligence jako chatboti, strojové učení, či digitální dvojčata. Ty jsou schopny z velkého množství uchazečů vybrat během krátké chvilky nejvhodnějšího kandidáta na konkrétní pozici, a to objektivně a bez předsudků, kterými by mohli být zatíženi „lidští“ personalisté. Uchazeči tak rychleji dostanou zpětnou vazbu a poptávající firmy získají nové zaměstnance dříve než v minulosti, neboť celý náborový proces je značně urychlen. Konzultanti mohou ušetřený čas věnovat činnostem s vyšší přidanou hodnotou či dalším klientům.

Pražský Adecco EMEA IT Hub je místem, kde mohou IT profesionálové pracovat na projektech celosvětového dosahu, načerpat zkušenosti v mezinárodním prostředí a zdokonalovat se spoluprací s předními odborníky. Až polovinu svého pracovního času naši specialisté cestují do destinací, pro které technologie vyvíjí, aby mohli rychleji získat poznatky z daného pracovního trhu a efektivně dotvářet řešení dle aktuálních lokálních potřeb,“ vysvětluje Jean Richard Rossaro, ředitel Adecco EMEA IT Hubu v Praze a zároveň IT ředitel skupiny pro region severní Evropy, a dodává, že IT architekti nového IT Hubu navrhují systémy a řešení, která posouvají nejen fungování pracovních agentur, ale také celou oblast lidských zdrojů do nové éry.

Nábor za pomoci umělé inteligence se již naplno odehrává v anglicky mluvících zemích, neboť v angličtině je umělá inteligence primárně vyvíjena. Jedním z úkolů pražského IT Hubu je rozšířit tento proces do zemí Evropy, Afriky a Blízkého východu a vyvíjet další aplikace pro zdejší zájemce o práci. Hledání práce online je rostoucím trendem, uchazeči často preferují využití chytré aplikace před osobní návštěvou pobočky agentury. Vstupní údaje a životopis tak mohou analyzovat chatboti, kteří během virtuálního pohovoru zjistí bližší informace a prověří psychologické aspekty kandidáta. Na základě toho mu pak doporučí vhodné pozice,“ uvádí Ondřej Wysoglad, ředitel personální agentury Adecco ČR a SK.

Jednou z aplikací, kterou Adecco Group na tuzemském trhu nabízí, je například stejnojmenná aplikace Adecco. Ta poskytuje uchazečům tipy k sepsání životopisu a motivačního dopisu či rady, jak uspět na pohovoru. Následně dokáže najít práci dle zadaných parametrů v místě a okolí uchazečova bydliště a na základě jím specifikovaných údajů jako časové možnosti a další preference. Po přijetí na vybranou pozici sama připraví pracovní smlouvu a další právní náležitosti a šetří tak čas na obou stranách.

Pražský IT Hub bude také sídlem části globálního týmu Digital Operations. Tento tým se podílí na vývoji digitálních řešení pro koncové uživatele na míru demografickým a sociokulturním potřebám daného regionu v rámci koncernu. Vývoj se týká především nástrojů pro zvýšení produktivity konzultantů, integrace procesní automatizace či strojového učení pro rychlejší zpracování dat, což přispěje k tvorbě nových obchodních modelů ve spolupráci s významnými globálními hráči, jako jsou společnosti Microsoft, Infosys, Partech Ventures ad.