officeninja.cz
No Result
View All Result
  • technika
  • služby
  • hr
  • lifestyle
  • prostory
  • kantýna
  • rozměry papíru
No Result
View All Result
officeninja.cz
No Result
View All Result

Trh kurýrní přepravy meziročně roste

officeninja
24/12/2015
Trh kurýrní přepravy meziročně roste

Trh kurýrních služeb v horizontu pěti posledních let vzrostl v řádu desítek procent. Největší kurýrní služba Messenger, která působí ve 13 českých městech a ve slovenské Bratislavě, vzrostla objemem zásilek od roku 2011 o 43 procent, čímž se dostává na vyšší statisíce zásilek ročně. Nejvýznamnější změnou trhu je ústup malých zásilek, což znamená méně kol a skútrů, naopak roste počet objemných zásilek pro cargo kola, automobily a dokonce dodávky. „Doba, kdy kurýrní služby převážely výhradně obálky s dokumenty, jsou již pryč. V městské dopravě se kurýrní služby přizpůsobily a začaly převážet také větší zásilky a více se tak uplatňují cargo kola a automobily,“ vysvětluje Kateřina Ovesná, ředitelka obchodu a marketingu Messengeru. Přeprava prostřednictvím kol se sice v roce 2015 u Messengera podílí 68 procenty, ovšem v roce 2011 byly koly realizovány skoro tři čtvrtiny zásilek. Největší nápor zásilek přichází v květnu a následně v listopadu a prosinci. Poslední dva měsíce v roce Messenger realizuje na čtvrtinu ze všech ročních objednávek.

infografika_messenger

„Změna přepravních priorit napříště bude znamenat nutnou změnu ve složení flotil kurýrních společností. Roste potřeba počtu aut, což ovšem významně prodlužuje dobu doručení z důvodu husté městské dopravy. Možnou budoucností jsou cargo kola, která v Praze testujeme a která uvezou až stokilogramové náklady,“ dodává Ovesná.

Roste on-line a hotovost je minoritní způsob platby
Dříve bylo objednání kurýrů spojeno s telefonickými objednávkami a dispečinky výhradně řízenými telefonickými operátory. V posledních letech ovšem dominanci převzalo on-line objednání, které se roce 2015 podílí na objednávkách zásilek u Messengeru 57 procenty. „Počet telefonických objednávek v meziročním srovnání neklesá. Vytíženost telefonních operátorů je srovnatelná s předchozími roky. Ovšem v podílu všech objednávek zadávání přes telefon meziročně klesají, což vysvětlujeme, že noví zákazníci využívají již výhradně on-line objednávkového systému,“ doplňuje Ovesná. Telefony se podílejí na objednávkách 32 procenty, zbylých 20 procent tvoří pravidelné objednávky, tedy opakované a dopředu objednané závozy. Mezi elektronicky zasílanými objednávkami vede e-mail, kdy se nejčastěji jedná o seznamy zasílané především v excelových tabulkách. Za poslední roky pak přibyly objednávky přes e-shopy, ty začaly městské kurýrní služby využívat z důvodu expresního doručení v řádu jednotek hodin.

Zásadní změna ve vývoji kurýrních služeb nastala u platebních metod, kdy oproti roku 2011 takřka vymizela platba hotovostí. Hotovostí bylo v roce 2011 placeno 11 procent zásilek, v letošním roce pak již pouhá 4 procenta. V drtivé většině, tedy v 96 procentech, platí zákazníci bezhotovostně.

Na 200 kurýrů, 13 poboček v ČR a 9 milionů kilometrů
Kurýrní služba Messenger se nezaměřuje pouze na Prahu, ale nabízí také služby městské přepravy v dalších 12 českých městech (Praha, Brno, Bratislava, Jihlava, Svitavy, Olomouc, Ostrava, Zlín, Liberec, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Karlovy Vary, Plzeň, České Budějovice). Nabízí také meziměstskou přepravu, a to i na Slovensko díky pobočce v Bratislavě. Flotilu Messengeru obsluhuje na více než 200 kurýrů a například jenom po Praze najezdí kurýři na 9 milionů kilometrů, tedy necelých 25 000 kilometrů denně.

zdroj: Messenger

foto: Messenger
Tags: dopravainfografikakurýrlogistikaMessenger


No Result
View All Result