Sedm z deseti zaměstnanců oceňuje firemní vánoční akce. Dvě třetiny zaměstnavatelů letos za večírky utratí stejně a třetina dokonce více než loni. Vyplývá to z online průzkumu personální společnosti Předvýběr.CZ mezi zaměstnanci a šéfy a personalisty firem.
Pořádání vánočních večírků oceňuje 71 % dotázaných, devět procent lidí uvedlo, že firma žádné večírky nepořádá, čtrnáct procent respondentů k vánočním party „nemá žádný vztah“ a jenom šest procent zaměstnanců uvedlo, že večírky nemají rádi.
Nejčastěji příznivci večírků oceňují, že jde o příjemnou formu zlepšování vztahů s kolegy (79 %), respondenti také oceňují, že zaměstnavatel dává najevo, že mu na lidech záleží (57 %) a 39 % zaměstnanců vnímá vánoční večírek i jako odměnu za odvedenou práci. Kromě pracovních benefitů lidé oceňují dobré jídlo a pití (46 %), skvělou zábavu (39 %) a naladění na Vánoce (33 %).
Respondentům na večírcích naopak nejvíc vadí, že se lidé drží ve skupinkách a nebaví se s ostatními (48 %), víc než třetině lidí vadí, že akce se druhý den stávají zdrojem pomluv (36 %) a stejně velká skupina dotázaných se prostě nepovažuje za „večírkový typ“. Jenom pětina lidí vnímá vánoční večírek jako formální akci.
„Zaměstnavatelé dlouhodobě považují vánoční setkání se zaměstnanci za významný nástroj budování vzájemných vztahů, ani letos na akcích firmy nehodlají šetřit,“ uvádí obchodní ředitel Předvýběru.CZ František Boudný. Stejně jako loni za večírek utratí 63 % firem, třicet procent dokonce počítá s vyšším rozpočtem a jenom sedm procent firem plánuje menší náklady.
Večírkový rozpočet na jednoho zaměstnance nejčastěji počítá s útratou do tisíce korun (35 %), do 1 500 korun chce utrácet 27 % firem, s ještě vyššími náklady počítá dvanáct procent zaměstnavatelů. S limitem do pěti set korun počítá devatenáct procent podniků a sedm procent dokonce nechce utratit víc než dvě stě korun.