Většina firem netuší, kolik je stojí nástroje pro spolupráci a komunikaci

Výsledky průzkumu společnosti Lifesize potvrzují, že firmy jsou si vědomé toho, že pro své efektivní působení potřebují výkonné nástroje pro komunikaci a spolupráci, ale často nemají ponětí o skutečných celkových nákladech na vlastnictví (TCO) těchto řešení. Více než polovina (56 %) dotázaných na IT pozicích s rozhodovací pravomocí neví, kolik utrácejí za předplatné a licence pro videokonference a řešení pro spolupráci.

Průzkum ukázal, že IT profesionálové často vedou své firmy v oblasti komunikace cestou největšího odporu. Používají v průměru 4,4 různých řešení (web, audio, video, chat, atd.) od různých poskytovatelů. Správa více systémů nejen zvyšuje náklady, ale také generuje další potenciální problémy – s kvalitou přenosu, vytížením sítě, správou a řízením služeb.

Průzkum také ukázal, že:

Řešení pro spolupráci jsou vnímaná jako velmi důležitá

Použití více řešení je časté

TCO nejsou jen poplatky za předplatné a licence

Náklady jsou jen jedním z mnoha problémů

„Poptávka lidí po spolehlivých řešeních pro spolupráci na pracovišti roste a očekávají spolehlivou, bezpečnou, snadno použitelnou a ovladatelnou komunikační technologii,“ řekl Craig Malloy, generální ředitel společnosti Lifesize. „Správa více řešení pro spolupráci od mnoha dodavatelů je komplikovaná a chaotická. Funkce jednotlivých řešení se překrývají, jejich fungování je nekonzistentní, lidé se musejí učit ovládat více systémů a produktivita tak klesá. Proto Lifesize koncipujeme jako komplexní nástroj pro spolupráci, který spojuje video, web, zvuk, chat, nahrávání a živé vysílání. „