Dosud pro většinu lidí neznámá možnost v Česku funguje už rok: uživatelé služby Viber mohou narazit na to, že některá sdělení od firemních odesilatelů jim namísto tradiční formy (SMS) dorazí do telefonu právě přes komunikátor Viber. Značky se čím dál víc snaží odlišit od své konkurence a proto se odvažují tento nový, bohatší komunikační kanál vyzkoušet a lépe tak využít stávající databáze telefonních čísel. Zákazníci už mohli narazit na Viber sdělení firem jako jsou Marks & Spencer, Alza.cz nebo Bubbleology.
Narozdíl od běžných SMS má sdělení ve Viberu širší možnosti: kromě názvu odesilatele zobrazuje i jeho logo, zpráva pak může obsahovat obrázek, případně tlačítko „call to action“. Odesilateli poskytuje statistiky o přečtených zprávách a také rozsah zprávy 1000 znaků včetně diakritiky je výrazně delší, než 160 písmen u standardní esemesky.
Zadavatelům zprávy odesílané přes Viber nabízejí lepší branding sdělení i výstižnější vyjádření. „Efektivita takových kampaní je až desetkrát vyšší,“ říká Pavel Mikulka, ředitel firmy ProfiSMS, která v Česku reklamní sdělení přes Viber rozesílá.
„Proto nás také těší, že v rámci 15. ročníku soutěže Český direkt & promo, resp. nově IMC Czech Awards bylo oceněno i řešení komunikace postavené právě na Viberu. Věřím, že nyní se o novinku budou více zajímat i další klienti,“ odkazuje Pavel Mikulka na nedávno zveřejněné výsledky soutěže pořádané Asociací direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu a Asociací komunikačních agentur.